Wednesday, January 4, 2012

MANUSIA SEKARANG TIADA SIFAT PERI KEMANUSIAAN | LELAKI RAGUT 2 BERANAK DICEKUP




Manusia sekarang ada yang tiada sifat peri kemanusiaan.kenapa PCB cakap macam itu?








cuba lihat gambar ini. bayangkan dalam gambar ini adalah ibu anda. dan yang kecil itu adalah adik / anak saudara anda.apa perasaan anda bila lihat gambar ini?


mungkin ramai menjawab, sedih dan simpati. Tapi ada antara kita yang tidak ada rasa kasihan langsung. Kenapa wajah mereka sebegitu? Jawapan dia, jadi Mangsa Ragut.


kejadian ini berlaku di Kuala Terengganu.Yang saya anggap macam ibu saya itu seorang guru taska dan yang saya anggap adik itu adalah anaknya.Kalau PCB dapat lelaki itu,rasa macam nak tumbuk je.


Geram sangat dengan orang macam ni. Mereka ni tak de sifat kesian langsung.bayangkan orang yang dia ragut tu mak atau adik beradik sendiri, tak de rasa bersalah ke.


Entahlah.dunia makin maju,makin manusia tidak bertamadun. mungkin sifat seorang manusia itu makin menghakis dari dalam diri.Tak perlu berbangga negara maju kalau perangai sorang-sorang lebih dari binatang.


artikel akhbar: boleh lihat disini


notakakiPCB : Alhamdulillah untuk first paper.


6 comments :

Iffah Afeefah said...

ksian sgt

J.Syazwana said...

manusia sekarang memang semakin gila lah. tak taw lah dorang tuh makan ape sampai takde perasaan takut dan bersalah langsung. ngeri :(

masz said...

kesian tengok budak tu.... huhuhu :(

KiD said...

tak sanggup tengok budak kecik diperlakukan begitu.. huhuhu

missSenget said...

bederau tgk gmbr diorg..kesian..!

KuNanGKuNanG said...

Ya Allah kesiannye..kalau dapt org tu harusla sembamkan muka dia kat jalan. xberperikemanusiaan btl.