Tuesday, February 7, 2012

LELAKI "MENGANDUNG" SELEPAS BERKAHWIN



Selamat malam.


lelaki mengandung? itu hiperbola saja. perempuan mengandungkan perutnya ke depan. jadi lelaki mengandung perutnya juga ke depan. yang beza, perempuan mengandung, 9 bulan 10 hari, kempislah balik. lelaki mengandung tak kempis-kempis..hehe..


term paling tepat adalah lelaki boroi.. lelaki boroi dengan lelaki gemuk berbeza taw. lelaki boroi ni biasanya bahagian perut je yang besar tetapi bahagian lain biasa saje. Lelaki gemuk memang gemuk seluruh badan termasuk perut.


sekadar gambar hiasan..


Betulkah teori lelaki kurus akan boroi bila berkahwin?


PCB pon tak kaji secara saintifik apa puncanya. Tapi, bila lihat dan baca sendiri pengalaman orang lain, itulah yang terjadi. Apabila berkahwin, perut lelaki sukar dikawal dan akan menjadi boroi. Ada jugak PCB tanya orang tua tentang hal ini. Mereka kata itu tanda lelaki itu bahagia.


Ye lah, bila berkahwin, semuanya disediakan. makan ada orang masak, pakaian ada orang basuh, baju ada orang tolong seterika, sakit badan ada orang tolong picit dan banyak lagi. Itu yang perut senang ke depan. tak banyak bergerak.semua kerja rumah ada orang settlekan. PCB pon tak berapa pasti kesahihannya tetapi ada logiknya.


PCB tengok beberapa blogger yang dah kahwin pon alami benda yang sama.waktu single mingle dulu kurus aje macam papan. Tapi, bila dah kahwin ni.. opss!! pipi makin tembam, perut makin ke depan. bahagia le tu kot.hehe


Apepon, tak pe lah perut boroi asalkan sihat.


notakakiPCB: kalau perut dah boroi sebelum kahwin,cam ner plak?


12 comments :

JIJI YU said...

engko body mantap tak pe la

Kalamhati said...

tu tandanya isteri dia pandai masak..hehehe

KiD said...

makan cukup.. senang hati.. + kurang exercise.. hek3

sabry oppa said...

nice ") nice ") like :) like :)

http://shaberry92.blogspot.com/

http://sabryoppa.blogspot.com/

aku HaniAsyira said...

makan terlebey sedap ni...

kiera'sakura said...

boroi pun boroi la janji hati senang...hihi

Mak Lagenda said...

makan minum dah dijaga dek org..mana x kedepan pewot tuh.

Daddy Zuki said...

salam wan, abe kie org tanah merah gak. alah, biasalah perut maju ke dpn ni..ahli sukan yg dah berhenti main sukan pun akan mengalaminya. x kisah la boroi pun janji hensem mcm abe ni..ahaksss...

www.jukdin.com

ahsfantasy24 said...

betultu, biar boroi,
asalkan sihat sokmo:)

normal kalau laki kawen tu boroi.
hehehhe~

Lea Isnawi said...

kalo sebelum kawen tu kena hati2 la
takut awek larikkk

Ezad Skytech said...

hee...kalau lepas kahwin takpe la..kalau sebelum kahwin..tu masalah nanti..hee~

Anonymous said...

so ko jgn jd mcm tu lak