Monday, February 6, 2012

ORANG ADA LESUNG PIPIT COMEL | ORANG KIDAL LAGI COMEL =D



Selamat malam.

tajuk entri saja2 dibuat dan tak ada kajian saintifik dilakukan terhadapnya. Dek kerana tuan blog ini kidal, jadi comel lah dia. hehe. sape yang kidal tuh patut bangga, sebab PCB anggap korang comel. #okbai.


PCB nak borak pasal lesung pipit. First sekali, kenapa nama dia lesung pipit? apakah gabungan lesung batu + burung pipit? erk, serius tak dapat PCB nak fikir secara logik. macam tak de kaitan jer. Tapi yang PCB tahu lesung pipit tu biasanya ada di pipi sesetengah orang, berbentuk seperti lubang kecil apabila mereka senyum.


sumber : gugel .. preity zinta pon absolutely nampak lesung pipit dia..


Tapi, benarkah orang kata yang berlesung pipit ini adalah cacat? erk. menurut blog Cik Bambam, Lesung pipit yang muncul pada wajah sesorang diakibatkan oleh otot zygomaticus utama yang lebih pendek daripada ukuran sebenarnya atau otot ini terbelah menjadi dua, kondisi ini menyebabkan adanya lekukan pada pipi.


Tapi walaupu orang kata cacat, bagi PCB orang berlesung pipit ini adalah satu bonus kerana walaupun kulit mereka gelap, mereka akan kelihatan manis bila senyum, inikan pula yang memang sedia ada putih. kalau tidak, manakan Kirin Selama Perak minat pada Nur Amalina.. #ehh!!


Untung kecik-kecik dah ada lesung pipit. lepas ni pada yang tak de lesung pipit tuh, bolehlah ambik gerudi tebuk sikit kasi ada lekuk ye.hehe.gurau saja.Don't try that at home, even in toilet.huhu..


notakakiPCB: shopping barang makan tadi..hehe..


29 comments :

fRaMe+LenSeS said...

Aiyohhhh.. Nsb kmi xdak lesung pipit. Klu x mst kna liputan cmni. #faktaatauauta

Sunah Sakura said...

ahaha~ kena ada tu nama ina!

KiD said...

ilham ada dua lesung pipit..!! heheehee.. and lefthanded too!

Kalamhati said...

akak kidal!so comel la kan..hahahaha

Anak Ulu Cheka said...

kalau lelaki ada lesung pipit dua katanya akan kawin dua betul ke :)

Amirah Adnan said...

suke tgk org ade lesung pipit senyum..comelllll~!!

asyiqin nasir said...

uish rase syok kejap sbb ade lesung pipit...hehe

wanoniss said...

ahh?? lesung pipit sesuatu kecacatan?? emm, something new nih . .

J.Syazwana said...

nak lesung pipit jugak.
huhuhuhuhu

Siti khadijah said...

cantik....kita pun kidal, baru tulis pasal ni..hoho

Tasha said...

dimple ni resesif..xsilap nyer lah,xdelah cacat. sedih diorg dgr..haha

by the way,kidal jugak..hehe~~~

aku HaniAsyira said...

tergolong ni der lesung pipit walaupun tak berapa dalam... hee~~

whitecappuccino said...

anak2 tak der yg berlesung pipit tapi anak bongsu akak kidal.

wanblur - Shazwan Azizan said...

dudk ktdi jugak ker??? erk..

Joe_Hans said...

saya berlesung BATU... leh?? hahaha

- abdul hadi abdul muti - said...

cacat yang mengelokkan.huhu

Cik Bambam said...

sbnrnya CB pon tergolong dlm org cacat jugak..CB ada lesung pipit jugak..hahahahah..

tp x berapa nak nampak.. kekekeke..tp kita bukan kidal.. :P

EZAD AMIR said...

nk cri bini ada lesung pipit ar...ekekekeke

LidiaSuraya said...

Mmg cantik kn berlesung pipit...

Btw,
Salam kenal, i singgah n follow

shera haifa said...

lesung pipit xde.. kidal pun bukan... ermm xcomel laa aku nie..:)

kiera'sakura said...

-angkat tangan- bukan ada lesung pipit tp comey sbb saya juga seorang kidal.... kihkihkih :p

Anonymous said...

Sy Pon KIDAL gak ... ! Huhu .. Sy Pon COMEL kn kn kn ?? Hehe

~..Lesung Batu..~ said...

halamakkk2!! camne nama ina boleh ada kat sini?? :O

~Kirin Selama Perak~ said...

kidal memang awesome!
contoh adalah KIRIn.
:p

Anonymous said...

kite kidal & ad lesung pipit..!!

Mamat Muhamad said...

saya pun kidal jugak...

Mamat Muhamad said...

saya pun kidal jugak...

Miza Azlan said...

Kite pun kidal n ada lesung pipit belah kiri dlm knan biasa2 jer

Miza Azlan said...

Kite pon ada lesung pipit.belah kiri dlm n kanan xbrapa nk nmpak sgt n kite pon kidal jgk...so comel laa.hahhaa