Friday, July 5, 2013

BLOG MASAKAN RAMADHAN 2013



Blog masakan Ramadhan 2013 kali ini pasti akan ditunggu-tunggu oleh ramai orang. Masakan tidak, blog masakan kini dapat memberikan seribu satu resepi terutamanya di bulan Ramadhan seperti masakan untuk berbuka puasa dan bersahur.



InsyaAllah, untuk blog masakan Ramadhan 2013, PCB akan mempromosikan satu blog yang tidak asing lagi dalam kalangan blogger mengenai dunia masakan dan kehebatannya dalam menyediakan masakan yang menarik. 



Dari masakan kampung ke masakan moden, 
dari masakan timur ke masakan barat, 
dari pembuka selera sehingga ke pencuci mulut,
semuanya ada dalam blog beliau.



Beliau adalah Pak Cik Mat Gebu dengan blognya Dapur Tanpa Sempadan .


sila klik header di atas untuk ke blog beliau.




Pelbagai masakan berserta resepi ada di dalam blog beliau yang sesuai untuk dijadikan juadah berbuka puasa dan bersahur pada bulan Ramadhan nanti.



 Sambal Ayam dengan Petai


Apam Nasi


Makaroni Bakar



Terima kasih diucapkan kepada pemilik blog Dapur Tanpa Sempadan iaitu PCM kerana sudah memberi keizinan kepada PCB untuk mengambil gambar dalam blog beliau sebagai promosi untuk blog masakan Ramdhan kali ini.



Kepada anda semua, bila blur nak masak apa Ramadhan nanti, ingat blog Dunia Tanpa Sempadan. Segalanya disana!!



p/s Anda dilarang untuk mengambil gambar di atas tanpa keizinan daripada pemilik asal blog tersebut. Harap maklum.

7 comments :

RezalRehan said...

amboiii wannn...
akak dah lama tak bw.huhu
kali ni dtg ngn blog lain..
blog baru..

http://www.rezalrehan.blogspot.com/

shera haifa said...

yehh blog cik mat mmg terbaik la.. sy pun kalau nk masak tengok dr blog cik mat..

Norfanil said...

memang akan jadi rujukan ni..
dah tak tau nak masak apa.. nih belum lagi ramadhan.. adeh..

whitecappuccino said...

bahaya ke blog tu di bulan puasa, tergoda tekak :)

Hafizul said...

Perghhh memang terliur ni..nasib bukan bulan puasa.hehe

Rabiatul Adawiyah Abd Rahim said...

Sedapnya Makaroni Bakar ! Hehe. :) Siapa tak kenal PCM ! Blogger masakan yang hebat. :)

caesar agus said...

bwuh,,,,, mene sedap temen rekkk,,, buka puasanya masih lama,, but, thank's for post!

Masakan Afrika
Masakan Asia
Masakan Daerah
Masakan Eropa
Masakan Timur Tengah

RESEP MASAKAN KARE DAGING SAPI
Resep Tumis Pepaya Asam Pedas
Bumbu Cumi Goreng Pedas
Resep Udang Goreng Renyah Pedas
RESEP MASAKAN Ayam Tumis Pedas
Resep Masakan Acar Timun Pedas Mantab
Resep Taoge Pedas
Resep ... Ayam Minyak Cabai
RESEP AYAM LADA HITAM , MASAKAN PEDAS
Tumis Daging Sapi dengan Cabai
Spicy Recipes Pickled Winter Cabbage