Monday, August 5, 2013

ENTRI PERTAMA UPDATE GUNA PHONE | PERSIAPAN RAYA

Assalamualaikum dan salam sejahtera.


Apa khabar kawan- kawan?
Alhamdulillah hari ini dah masuk 27 Ramadhan.
Lagi 2 hari je Ramadhan akan pergi dan Syawal akan datang.
PCB yakin ramai yang dah mula pulang ke kampung dan buat persiapan raya.
masa ni memang peniaga untung besar.
lebih- lebih lagi baju raya dan biskut raya.



Persiapan raya tahun ini sederhana je.
Yang paling berbeza adalah duit raya.
biasanya tahun-tahun lepas PCB dapat duit raya.
Tapi tahun ni PCB lak yang kena bagi duit raya.




Thanks company bagi sampul raya.


Dari segi baju raya beli sepasang je
Kaler purple of course.
My favorite color gitu. Beli dekat jalan TAR.
Yang penting samping free.
Samping pon tetap purple.



Biskut raya pon sapu dekat Jalan TAR
PCB beli 4 jenis.
Memang beli dekat gerai yang famouslah.
Ada cerita sebenarnya masa beli biskut raya ari tu.
Tengah dok belek biskut.
Datang seorang photographer dari KOSMO.
Ambik gmbr PCB.
Pada yang perasan gambar PCB masuk KOSMO gitaw yer.



Oklah nanti PCB cerita lagi pasal persiapan raya.
Nak buat popia untuk raya nanti. 
Nak try? Jemput datang umah ye.
Terutamanya blogger yang kat Kelantan ye. 
Dialu-alukan sangat.


p/s first time update guna fon =)

9 comments :

hafiz hafizol said...

rumah kita x de lgsg lagi kueh raya wakakaka... =p

Rabiatul Adawiyah said...

Untung lah update blog pakai phone. :p

Hazmin Hamudin said...

Boleh tahan panjang jugak update guna fon tu. Hehe..

Selamat hari raya bro.

boni kacak said...

kat rumah aku ni, adik-adik aku yang semangat kemas tu kemas ni. aku tak semangat langsung nak raya.hahaha

Leeza dayasari [santai leeza] said...

selamat hari raya aidilfitri.
maaf zahir dan batin ...

tenku butang said...

yeay!! dapat duik, rayaaaa.. heee

FaKArePa!n said...

phone baru la ni..

akubiomed said...

Lepas ini boleh lebih kerap live blogging. :-)

Zuan said...

salam lebaran bro ;)