Sunday, September 8, 2013

TIDAK HORMAT LAGU NEGARA SENDIRI

Assalamualaikum dan salam sejahtera.



Pada siapa yang pergi tengok wayang bulan ni
pasti dah berpengalaman menyanyikan lagu Negaraku
sebelum wayang bermula.


Bagus jugak idea Kementerian Penerangan kalau tak silap
dalam meningkatkan semangat patriotisme dalam kalangan anak muda.



Masa PCB pergi tengok filem Elysium hari tu,
seperti biasa akan ada lagu Negaraku dimainkan.
Semua orang berdiri bagi menghormati lagu Negaraku
dan menyanyikan bersama-sama.



Tapi ada seorang mamat cina ni confident buat bodoh
tak nak berdiri sehinggakan isteri dia rasa malu sangat dengan orang lain
Aku bukan rasis. tapi tak kisahlah kau bangsa apa.
Lagu negara sendiri tak reti hormat ke.
Aku rasa macam nak tembak je kepala mamat tu.



Bayangkan kalau pelancong asing ada dalam wayang tu,
dan berdiri sekali sebab hormat lagu negara kita,
tak ke kita rasa malu kita tak reti hormat lagu negara sendiri.



p/s tak  perlu fikir nak jadi negara maju kalau benda basic tak boleh ikut dan mentaliti masih kelas ketiga.

4 comments :

Cik Sibuk said...

Kurang asam..
Kot tak reti nyanyi pun berdiri je la diam2

Hazmin Hamudin said...

Ni namanya kurang ajar. Kalau ye pun tak suka, marah, bangun jela sebagai tanda hormat. Itupun susah ke.

Zuan said...

harap di setiap event akan dinyanyikan lagu negaraku.. apa2 event la..

J.Syazwana said...

hantuk je kepala mamat tu. biadap.